2006-11-30

Prisbelönta!





Wettergrens Bokollon har delats ut för 25:e året i rad till någon eller några som i bok, skrift eller på annat sätt profilerat Göteborg. Årets pris går till Anna Lena Ringarp, journalist och Lars-Gunnar Andersson, språkprofessor. De båda står bakom det populära radioprogrammet Språket och har nyligen gett ut en bok med samma namn kring lyssnarfrågor om vårt gemensamma språk.
För att uppmuntra kvalitetstänkande inom barnkulturen och inspirera barn till läsning delas även Wettergrens Barnbokollon ut, i år för 21:a året. Ur motiveringen för årets pristagare Petter Lidbeck: "Några frön från verkligheten slår rot och brer ut sina hjärteblad i Petter Lidbecks fantasirika huvud och växer till böcker i vars hägn barn och vuxna kan känna ro och vila..."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej...

Jag kom in på er blogg ifrån bloggtoppen.... Ärligt talat så kunde jag allra först inte ens se att där står någonting alls... Det borde nog vara lite större skillnad mellan färgen på bokstäverna och färgen på bakgrunden i bloggen...

David sa...

Hej,
Nja, jag vet inte. Vi har ju svart text på ljust beige bakgrund. Mycket tydligare blir det inte.

Anonym sa...

okej, nu kan jag läsa. det kanske var något fel på sidan igår? igår var hela sidan samma färg som i kanterna, alltså den där mörkbruna, och texten var någon slags blå... *ler*

enda sättet att se att det stod nåt då var att markera texten...

men nu får jag också upp den som du beskriver den!